استراتژی و بازار

استراتژی یک مفهوم رو به تحول و تغییر پذیر می باشد. به طور کلی، مدیریت استراتژیک فرآیند برنامه ریزی، اجرا و کنترل هر پروژه ی کوچک یا کلان می باشد. تفکر استراتژیک و بازار مداری برای یک بنگاه در اصل دیدگاه مدل کسب و کار شرکت درباره رقابت پذیری ، پویایی و بی رحمی بازار و نحوه ثروت زایی آن می باشد. اساس استراتژی به شرکت کمک خواهد کرد که” انتخاب نماید چه کارهایی را نباید انجام دهد.”

در اين دپارتمان خدمات متنوع ارزش افزا شامل عارضه يابي و خدمات كلينيكی کسب و کار به منظور شناسایی مسائل بازار و ارائه راهکارهای توانمند سازی در ابعاد مختلف بازار بدین شرح است:

روشهای ورود به بازار با استراتژی go-to-market، استراتژی جایابی و برندینگ، استراتژی توسعه محصولات و خدمات، سیستم ارتباطات یکپارچه بازاریابی شرکت، ساختار کانال توزیع، سیستم فروش و فرآیند ارائه خدمات، توانمند سازی پرسنل و کارشناسان بازاریابی جهت پیاده سازی و لانچ کردن محصولات و خدمات و…، در نهایت رسیدن به یک استراتژی بازاریابی درست انجام می گردد. همزمان با این موضوع شرکت مورد نظر از مشاوره های علمی و اجرایی با رویکرد بهبود عملکرد بهره مند می شود. این خدمات در چهار فاز به شرح زیر ارائه می گردد:

1. فاز پایش بازار: ابتدا محیط کسب و کار از منظر رقبا، مشتریان، شرکت و دیگر عوامل تاثیر گذار بررسی می گردد تا سطح توان شرکت و سناریوی موفق برای ورود به بازار و نیز فرصتها و تهدیدهای موجود شناسایی شود.

2. فاز بخش بندی و هدف گیری بازار: در این گام روش ورود به بازار و انتخاب بخش های جذاب و روشهای هدف گیری به همراه استراتژی ورود به بازار شناسایی و اولویت بندی خواهد شد.

3. فاز طراحی برنامه بازاریابی و برندینگ: سپس به برنامه بازاریابی و برندینگ شرکت بر اساس فرآیند جایابی محصولات و خدمات شرکت و با در نظر گرفتن استراتژی های اتخاذ شده توسط رقبا طراحی و تدوین خواهد گردید.

4. فاز وفادارسازی: روش های نگهداری و حفظ مشتریان با برنامه های متنوع وفادارسازی که در بلند مدت مسیر پایداری را برای شرکت رقم زده و سازمان را در مسیر تبدیل شدن به برندی قدرتمند قرار خواهد داد که در ذهن مشتریان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد.

تيم تخصصي استراتژی و بازار در کلینیک فوق تخصصی کسب و کار، از اساتيد، مشاوران و مديران بنام استراتژي و بازاريابي در كشور بوده و یقیناً با رويكرد كلينيك محوري، مسائل و عارضه هاي سازماني را به خوبي تشخيص داده و طبق اولويت بندي بر اساس اهميت موضوعات و فوريت های آن سازمان در راستاي بهبود عملكرد و جريان سازي درآمدي و كاهش هزينه ها، مشاوره های ثمربخشی ارائه خواهند کرد.

در طراحی برنامه استراتژی بازاریابی کلینیک از رویکرد SCORPIO که قویترین مدل اجرایی استراتژی بازاریابی در دنیاست، استفاده می کند.

در چارت زیر فرآیند استراتژی و بازار در کلینیک کسب و کار به تصویر درآمده است.

کلینیک کسب و کار